ΙστορίαΠολιτισμόςΠεριήγησηΘέματαΕικόνες
Ιστορία
ΙστορίαΝεότερη ΜακεδονίαΗ περίοδος 1870-1913Οικονομικές εξελίξεις (1870-1913)

Οικονομικές εξελίξεις (1870-1913)

Πρωτογενής τομέας (1870-1913)
Βιομηχανία (1870-1913)
Εξωτερικό εμπόριο (1870-1913)
Οργάνωση της αγοράς (1870-1913)

Εικόνες σε αυτή τη σελίδα

Οι αλευρόμυλοι Αλλατίνι
Καρτ-ποστάλ με τους ατμοκίνητους αλευρόμυλους Αλλατίνι, όπου κατεργάζονταν ποσότητες σιτηρών που διακινούνταν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 1898-1917, Θεσσαλονίκη, αρχείο Γ. Μέγα.

PreviousUpNext Βιομηχανία (1870-1913)

Πριν από τα τέλη της πολεμικής δεκαετίας του 1870 η βιομηχανική πρόοδος ήταν ορατή μόνο στη Θεσσαλονίκη, όπου η αύξηση της χρήσης του ατμού ήταν απαραίτητη για την κάλυψη των διογκούμενων αστικών και στρατιωτικών αναγκών. Ωστόσο, η εντατικοποίηση της βιοτεχνικής και βιομηχανικής (λίγες επιχειρήσεις χαρακτηρίζονταν ως τέτοιες) παραγωγής συνδέεται με τη σιδηροδρομική σύνδεση με την κεντρική Ευρώπη (1888) και το συνακόλουθο αγώνα των επιχειρήσεων για επιβίωση έναντι των εισαγόμενων κεντροευρωπαϊκών προϊόντων.


Οι αλευρόμυλοι Αλλατίνι
όπου κατεργάζονταν ποσότητες σιτηρών που διακινούνταν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 1898-1917, Θεσσαλονίκη, αρχείο Γ. Μέγα

Στη δεκαετία του 1890 αναπτύχθηκε η νηματουργία και η υφαντουργία στη δυτική Μακεδονία (Βέροια, Νάουσα, Έδεσσα). Στα επόμενα χρόνια η διάνοιξη της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Μοναστηρίου (1895), η αύξηση των εισαγωγικών δασμών (1908), η απελευθερωμένη από δασμούς εισαγωγή μηχανημάτων (1908) και βέβαια η χρήση της ενέργειας των υδατοπτώσεων έδωσαν νέα ώθηση στον επιχειρηματικό κόσμο. Για παράδειγμα, από το 1891 ως το 1906 η παραγωγή βαμβακερού νήματος στη Νάουσα υπερδιπλασιάστηκε και στα υπόλοιπα έξι χρόνια της Τουρκοκρατίας πήρε ένα επιπρόσθετο 80%.

Δείτε επίσης
Περιήγηση - Νεότερη και Σύγχρονη Μακεδονία
Θέματα - Οι σιδηρόδρομοι στη νεότερη Μακεδονία

Επιστροφή
Επιστροφή στη
Μακεδονική Κληρονομιά

Το περιεχόμενο είναι ευγενική προσφορά της Εκδοτικής Αθηνών Α.Ε.