ΙστορίαΠολιτισμόςΠεριήγησηΘέματαΕικόνες
Ιστορία
ΙστορίαΝεότερη ΜακεδονίαΗ περίοδος 1870-1913Οικονομικές εξελίξεις (1870-1913)

Οικονομικές εξελίξεις (1870-1913)

Πρωτογενής τομέας (1870-1913)
Βιομηχανία (1870-1913)
Εξωτερικό εμπόριο (1870-1913)
Οργάνωση της αγοράς (1870-1913)

Εικόνες σε αυτή τη σελίδα

Το τελωνείο της Θεσσαλονίκης
Το κτίριο του τελωνείου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έργο του αρχιτέκτονα Ε. Μοδιάνο, 1910, Θεσσαλονίκη.

PreviousUpNext Εξωτερικό εμπόριο (1870-1913)

Η δημιουργία νέων βαλκανικών εθνικών κρατών, η κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών καθώς και η οικονομική άνοδος των γερμανικών χωρών μετέβαλλαν στην περίοδο από το 1870 έως τους Βαλκανικούς πολέμους τα μερίδια των Ευρωπαίων στη μακεδονική αγορά. Διαδοχικά η Γαλλία και η Βρεταννία έχασαν μέρος της μακεδονικής αγοράς προς όφελος της Αυστροουγγαρίας αλλά και άλλων κεντρικών και βορείων ευρωπαϊκών χωρών (Βέλγιο, Γερμανία).

Παράλληλα, η βελτίωση του δανειοπιστωτικού συστήματος, η ίδρυση νέων τραπεζών και η μεταβολή ολόκληρου του εμπορικού δικτύου συνέβαλαν στη διόγκωση των εισαγωγών (παρά την αύξηση των δασμών), ιδιαίτερα την περίοδο 1900-1912 σε όλες τις πόλεις και τις κωμοπόλεις, κυρίως όμως στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.


Το τελωνείο της Θεσσαλονίκης
έργο του αρχιτέκτονα Ε. Μοδιάνο, 1910, Θεσσαλονίκη

Δείτε επίσης
Ιστορία - Πολιτικές εξελίξεις (1870-1913)
Εξωτερικό εμπόριο (1430-1821)
Οργάνωση της αγοράς (1821-1870)
Πολιτισμός - Πολιτισμός στους Νεότερους χρόνους
Θέματα - Οι σιδηρόδρομοι στη νεότερη Μακεδονία
Ο Μακεδονικός Αγώνας

Επιστροφή
Επιστροφή στη
Μακεδονική Κληρονομιά

Το περιεχόμενο είναι ευγενική προσφορά της Εκδοτικής Αθηνών Α.Ε.